14 år och gravid

Jag tycker det vart väldigt mycket snack om det här bloggen.
Som rubriken säger så handlar den om en tjej som är 95:a och gravid. Och istället för att göra abort så ska hon behålla barnet. Det är väldigt många elaka kommentarer på bloggen och jag blir på riktigt illa berörd av att folk kan lägga så mycket tid på att vara elaka mot nån som är 1000 gånger modigare än vad dom är -.-
Och att dom säger att hon är omogen för sin ålder kan jag inte förstå, för hon verkar väldigt mogen för sin ålder ;)
90% tycker att hon är helt sinnesjuk som ska behålla barnet, hon är ju bara ett barn själv.
Men jag tycker att hon är sinnesjukt MODIG som ska behålla barnet. Jag menar gå igenom en 9 månaders graviditet och sen en fölossning. Jag skulle aldrig våga det som fjortingåring.
Och sen ska hon ju ta hand om barnet också. Det är ju inte bara att föda det och sen är allt över (om man inte ska adoptera bort, vilket hon inte ska)
Om jag var i samma situation som hon skulle jag gjort abort. Jag vill kunna vara impulsiv och göra precis vad som faller mig in! Och eftersom att jag vill jobba som sjuksköterska i Läkare utan gränser så kommer jag ju jobba utomlands dessutom. Då kan man ju inte ha en bäbis...
Men i och för sig så fick hon reda på sin gravididet när det hade gått 20 veckor, alltså runt 4 månader tror jag man räknar det som... Då är det ju redan ett barn så jag vet inte vad jag hade gjort då. Dessutom är det sista veckan för abort så hon fick bestämma sig på mindre än en vecka på om det skulle bli abort elr inte.
Hur som helst så beundrar jag henne som vågar!



http://micahs.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0